Nog steeds ziek - Reisverslag uit Falset, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu Nog steeds ziek - Reisverslag uit Falset, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu

Nog steeds ziek

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

01 Maart 2018 | Spanje, Falset

Woensdag was ik helaas nog steeds ziek, ik kon dus niets buiten doen en zat vast aan de taken in huis. Voor nu was dat de benedenverdieping poetsen met Anna. Wel kwam vandaag een nieuwe vrijwilligster, Lara, zij zal drie dagen blijven maar is hier twee jaar geleden al eens 6 maanden geweest! Ze komt uit Duitsland, maar kan gelukkig goed Engels en ook een beetje Spaans. Ook in de middag zat ik nog vast aan de huishoudelijke taken, zo heb ik alle stoffen spullen voor de dieren zoals handdoeken, dekens, lakens, etc. georganiseerd. Deze liggen allemaal in een aparte kamer in een grote kast, maar alles lag helemaal door elkaar en sommige dingen waren überhaupt niet opgevouwen. Ik ben er in totaal waarschijnlijk twee uur mee bezig geweest, maar daarna was het wel heel netjes. Ik ben benieuwd hoe lang dat zo blijft, haha.
In de middag mocht ik een hele leuke taak samen met Lara doen, we mochten namelijk de rattenkamer 'versieren'. Dan ga je buiten bloemetjes, onkruid, takjes en dergelijke verzamelen zodat de ratjes wat te snacken en knabbelen hebben. Dit duurt niet lang en was voor mij dus net te doen. Dit was ook de eerste keer dat ik de rattenkamer echt goed te zien kreeg. Het is zó leuk, ze hebben zelfs een eigen villa en de hele kamer is dus voor hen! Tijdens het versieren kwamen Sora en Riku ook tevoorschijn, ze namen een aantal van de bloemetjes aan en van één van hen kreeg ik een likje, ons werk werd dus meteen goedgekeurd.
's Avonds mocht ik met Lara koken. Ik dacht altijd dat ik best goed kan koken, maar dat viel toch vies tegen. Hier werk je namelijk met wat je hebt, in plaats van dat je iets bedenkt dat je wil maken en alle ingrediënten in huis haalt. Het was ook nog eens net voordat de nieuwe boodschappen en het groente en fruit gehaald zouden worden. Gelukkig is Lara een stuk beter in deze manier van koken en zo kwam er toch wat lekkers op tafel te staan.

Ook vandaag mocht ik weer beginnen met het poetsen van de benedenverdieping, nu met Lara. Verder was het bereiden van de lunch onze taak. Neus gaf ons de tip dat er pizzadeeg was, dus het was snel besloten wat we gingen maken! Zelf vertrok Neus vandaag alweer en ook Elena vertrok om het stuk grond te gaan bekijken wat ze aan willen schaffen voor een nieuw El Hogar. Na de lunch voelde ik me iets beter, dus mocht ik helpen met het voeren van twee van de paarden. Deze zijn nog redelijk dun en krijgen dus vier keer per dag wat extra voer. Dan worden ze uit de wei gehaald en om hen te helpen met eten mag je de bak vasthouden. Het is wel een kleine uitdaging om hen weer terug in de wei te krijgen. Één van de pony's, Paul, staat altijd voor de poort klaar en als hij te dichtbij staat wil paard Olivia niet naar binnen. Voor nu werkte het om hem weg te lokken met een van de lege voerbakken, maar dat trucje zal niet vaak werken. Hierna mocht ik ook helpen met het geven van een supplement aan een aantal van hen. Dat vinden ze erg lekker, dus het is oppassen dat ze het niet van elkaar proberen te stelen. Vooral de pony's kunnen elkaar flink vervelen, maar als ze eenmaal aan de beurt zijn geweest lijken ze wel te accepteren dat ze maar één portie krijgen. Toen we klaar waren bij de paarden gingen we weer naar huis en heeft Marciel me geleerd hoe ik een haardvuur moet starten. Daarna heb ik op de honden gepast tot het weer tijd was om te koken met Lara. Ik hoop wel dat Gemma snel terug komt van haar vakantie, zij houdt enorm van koken en doet dat dus met alle liefde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 18461

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Vrijwilligerswerk bij dierenopvang El Hogar

14 Juni 2015 - 11 Juli 2015

Vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum

Landen bezocht: