De boerderij - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu De boerderij - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu

De boerderij

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Juni 2015 | Spanje, Medina del Campo

Ik heb eindelijk de boerderij kunnen bezoeken! Het is heel groot en mooi, maar toch niet helemaal wat ik ervan verwachtte. De varkens zijn bijvoorbeeld niet 'tam', je mag hun hok absoluut niet betreden. Ze leven dus meer als wilde dieren. Nu is dat op zich niet verkeerd, maar naar mijn weten kunnen varkens enorm genieten van menselijk contact. Ik had me er eerlijk gezegd best op verheugd om een varken eens lekker te masseren. Toch was het heel mooi om ze alleen al te bekijken en hun enorme snuit aan te raken. Ik heb heel veel ontzag voor deze dieren, zo groot en sterk. Helaas moest er ook hier iets vreselijks gebeuren. Een van de varkens kwam met zijn slagtand in het hek vast te zitten. Hij had alleen maar even naar voren en opzij hoeven gaan om los te komen, maar in blinde paniek trok hij natuurlijk alleen heel hard naar achteren. Vanaf waar wij stonden konden we niets doen. Het ijzer begon al te buigen, maar voordat we het wisten brak zijn tand af. Dat moet vreselijk pijn hebben gedaan en nu nog steeds pijn doen, zijn krijsen zal ik niet snel vergeten. Hij trok zich meteen terug in zijn stal, arm ding. Op de boerderij is ook een heuvel die mooi als uitkijkpunt dient. Vanaf daar kan je heel Scooby zien en ook Medina del Campo van een afstand.

Verder ben ik eigenlijk bijna de hele dag pissig geweest. Eerder heb ik al verteld over spullen die uit de koelkast verdwijnen. Ik had de Franse jongen al eens wat van mij zien pakken en heb hem toen meteen duidelijk gemaakt dat ik dat niet waardeer. Ik weet dat anderen dit ook hebben gedaan. Toch zag ik vandaag dat er weer van mijn drinken gepakt is. Toen ik een nieuw pak sap wilde openen, bleek deze al open en niet meer vol te zijn en mijn waterflesje lag andersom en met minder inhoud in de koelkast. Na de laatste keer heb ik overal mijn naam op gezegd, dus het is duidelijk wat van mij is. Om het geld is het me niet te doen. Het toont gewoon van totaal geen respect en ik vind het ook ronduit vies dat iemand anders zomaar uit mijn waterflesje drinkt terwijl ik daar ook altijd direct uit drink.
Deze jongen zit nog in zijn proeftijd. Hij laat overal honden ontsnappen en poorten open staan, steelt van vrijwilligers, gaat ruw met de dieren om, gaat 's avonds laat nog naar de honden, laat zijn eigen taken liggen om de leukere taken van anderen te doen en ga maar door. Waarom deze jongen nog niet is weggestuurd, is mij een raadsel. Je kunt nog zo hard vaste werkers nodig hebben, maar dit helpt niemand.

  • 02 Juli 2015 - 09:32

    Hetty:

    Ha ha, heerlijk voor die varkens, zo'n modderbadje!

    Maar, wat respectloos zijn sommige van jouw collega's zeg! Niet leuk! Ik vind het dapper dat je het al zo lang hebt volgehouden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 18082

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Vrijwilligerswerk bij dierenopvang El Hogar

14 Juni 2015 - 11 Juli 2015

Vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum

Landen bezocht: