Heet! - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu Heet! - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu

Heet!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Juni 2015 | Spanje, Medina del Campo

Wat is het heet, meer dan 35 graden! Eigenlijk veel te heet om te werken. Om 10 uur 's ochtends zweet je je al kapot en pas om 10 uur 's avonds begint het af te koelen. Dit is ook best een probleem met slapen, want de caravan begint pas om 11 uur een beetje af te koelen. Het is dus helaas niet mogelijk om vroeg met het werk te beginnen, 's middags siësta te houden en dan 's avonds wat langer door te gaan. Het lukt me zelfs niet om bij te slapen.

Vandaag bleek dat er bij de castratie van de fretten iets mis is gegaan. Normaal worden eerst alle mannetjes en later de vrouwtjes gecastreerd, maar 'mijn' mannetje had zijn ballen nog! Hij is vandaag dus, samen met wat vrouwtjes, alsnog gecastreerd. De vrouwtjes bleken zwanger, dus de andere ongecastreerde vrouwtjes moeten nu een tijdje goed in de gaten gehouden worden. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er nog meer fretten bij komen. Eigenlijk is het nu al niet te doen. Het is namelijk een groep van 20 fretten, terwijl dit solidaire dieren zijn en geadviseerd wordt om er maximaal 3 in een groep te hebben. Dit verklaart het agressieve gedrag dat ze naar elkaar vertonen ook. Er worden namelijk constant fretten in de nek gebeten en vervolgens meegesleurd. Het is erg jammer, maar Scooby heeft nu eenmaal niet de middelen om 7 aparte frettenverblijven te bouwen. Ik vind het wel sneu voor mijn mannetje, wat zijn gedrag betreft hoefde hij namelijk echt niet gecastreerd te worden.

Vanavond is weer een nieuwe Nederlandse vrijwilligster gearriveerd, ik denk dat we ondertussen wel van een Nederlandse invasie kunnen spreken!
Tot slot een update over mijn bruin worden: het ziet er niet uit! Mijn handen zijn heel bruin, mijn armen een beetje en mijn gezicht helemaal niet, op een ietwat rode neus na. Ik ben gewoon niet gemaakt om bruin te worden.

  • 30 Juni 2015 - 21:15

    Linda:

    Hoi Lotte!
    Hier begint de temperatuur ook aardig op te lopen. Deze week wordt het bij ons ook tropisch en wat zijn wij nu blij met de airco. Geen problemen met slapen. Ik heb in ieder geval met je te doen: slapen in een caravan met zo'n hoge temperaturen is zeker geen pretje. Ik hoop voor jou dat het koeler gaat worden.
    Ik lees je berichten met plezier. Je kunt zo levendig vertellen!

    Groetjes van tante Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 18069

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Vrijwilligerswerk bij dierenopvang El Hogar

14 Juni 2015 - 11 Juli 2015

Vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum

Landen bezocht: