Nog even! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu Nog even! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu

Nog even!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Februari 2018 | Nederland, Nederland

Over 3 dagen vertrek ik al! Eerst met een vliegtuig van Eindhoven naar Reus (Barcelona), daarna met de trein van Reus naar Tarragona en daarna met nog een trein van Tarragona naar Marça-Falset. Daarna word ik opgehaald en het laatste stuk naar de opvang gebracht, dus daarvoor hoef ik gelukkig niets te regelen. De enige vliegmaatschappij die momenteel naar Reus vliegt is helaas Ryanair, dus hopelijk gaat het niet zoals de vorige keer. Toen waren er namelijk stakingen, waardoor ik kon kiezen om of alleen met handbagage te vertrekken of mijn vlucht te verzetten. De stakingen werden echter steeds verlengt en verlengt, waardoor ik uiteindelijk met KLM ben gegaan. Mijn geld van het ticket bij Ryanair kreeg ik echter niet terug, dubbele kosten dus. Deze keer heb ik daarom in ieder geval besloten om voor de zekerheid toch maar met alleen handbagage te vliegen. Ik had de vorige keer wel erg veel mee, dus ik bedacht me dat als ik gewoon slim inpak het best zou moeten lukken. Mijn koffer is inmiddels ingepakt en het is erg krap, maar wel te doen. Een extra voordeel is dat ik nu ook niet zo hoef te sjouwen op het vliegveld en treinstation. Dat scheelt een hoop stress wanneer ik een trein moet halen.

Ik heb super veel zin om alle dieren te ontmoeten. Er leven ongeveer 200 dieren op wel 30 hectare grond: katten, honden, kalkoenen, eenden, schapen, varkens, duiven, kippen, ratten, geiten, koeien, ganzen, konijnen, paarden, vissen en een hert.
Ik ben vooral benieuwd naar het wilde zwijntje, Kat Von D (vernoemd naar de gelijknamige tatoeëerdster) of afgekort Vondi of Kat. Zij was één maand oud toen ze terecht kwam in de opvang. Haar moeder is waarschijnlijk door een jager gedood en zij en haar broers en zussen werden in een put gegooid. Ze waren toen zelfs nog maar één week oud. Vondi en één ander biggetje konden gered worden en haar broer of zus werd later door een wild zwijn geaccepteerd. Met Vondi lukte dit echter niet, dus mocht zij El Hogar haar nieuwe thuis noemen. Omdat ze met de hand grootgebracht is, is ze aan mensen gewend en enorm tam!
Verder kijk ik enorm uit naar de ratjes, zij hebben overdag een groot buitenverblijf en 's nachts binnen hun eigen kamer. Tijdens het ontbijt zijn ze er ook altijd bij, gezellig! Ik heb zelf jarenlang ratjes gehad, het zijn zó'n leuke beestjes. Ik kon er alleen niet goed mee omgaan dat je zo snel alweer afscheid van ze moet nemen, omdat ze maar een paar jaar oud worden. Ik heb heel veel zin om met deze ratjes te kunnen kroelen, zonder het pijnlijke afscheid.
Ook ben ik benieuwd om het verschil tussen de legkippen en de 'vlees'kippen te zien en hoe ze bij El Hogar omgaan met de problemen die deze kippen ervaren doordat ze zo doorgefokt zijn. legkippen zijn 'gemaakt' om maar één tot twee jaar mee te gaan en vleeskippen zelfs maar 6 tot 8 weken. Ze leggen zo veel en groeien zo snel dat ze vaak niet oud worden, ook al zijn ze gered. Dat is helaas het lot dat de mens voor hen heeft bezegeld. Gelukkig kunnen ze bij deze opvang sowieso nog een hele fijne tijd in vrijheid leven.
Om echt een indruk van de opvang te krijgen, raad ik aan om deze video te kijken: www.youtube.com/watch?v=cYdBSE0m4JQ Hierin wordt ook benoemd dat ze voor juni 2018 een nieuwe locatie voor de opvang moeten vinden. Als je hiermee wil helpen, kun je via de volgende pagina een eenmalige donatie doen www.gofundme.com/tierrasparaelhogar of via deze pagina een doorlopende donatie van €1 per maand www.teaming.net/elhogaranimalsanctuary

Bij mijn volgende blogpost zal ik in Spanje zijn, tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 18080

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Vrijwilligerswerk bij dierenopvang El Hogar

14 Juni 2015 - 11 Juli 2015

Vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum

Landen bezocht: