Supermarkt en meer - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu Supermarkt en meer - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu

Supermarkt en meer

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

16 Juni 2015 | Spanje, Medina del Campo

Vandaag ben ik eindelijk naar de supermarkt geweest. Dat was hoognodig, want tot nu toe heb ik overleefd op fruit, muesli repen en soep met brood. Het kan erger, maar heel fijn was het niet. Ik heb meteen groot ingekocht, het zou zelfs kunnen dat het aan het eind van mijn verblijf nog niet allemaal op is! Ook gebeurde er iets grappigs. Ik begon spontaan Nederlands tegen Melissa te praten, zonder dat ik het in de gaten had. Toen ik na een paar seconden nog geen reactie kreeg, viel het kwartje. Misschien moet ik voortaan ook maar in het Engels na gaan denken. Vanavond zal een nieuwe vrijwilligster arriveren, ik ben benieuwd. Het zou fijn zijn als we het werk dan kunnen verdelen. Verder was er vandaag ineens een vaste medewerkster in 'mijn gebied'. Zij kon totaal geen Engels, maar vond dat ze het werk toch aan mij uit moest leggen. Ze deed zelfs voor hoe je poep uit een kattenbak moet scheppen, een beetje jammer. Gelukkig ging ze vrij snel haar eigen ding doen op een andere locatie, zo kon ik ten minste ook weer aan de slag. Het weer is inmiddels echt Spaans, zeker het midden van de dag is het flink heet. Het lijkt erop dat ik toch wat bruin word, maar we zullen zien of het ook wil blijven zitten.

  • 18 Juni 2015 - 21:41

    Marloe:

    Haha, tja kan gebeuren dat je Nederlands begint te praten tegen een Engelse. Dat Engels nadenken komt vanzelf. Let maar op, dadelijk ga je Engels praten tegen Nederlanders!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 18063

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Vrijwilligerswerk bij dierenopvang El Hogar

14 Juni 2015 - 11 Juli 2015

Vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum

Landen bezocht: