Slecht nieuws - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu Slecht nieuws - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu

Slecht nieuws

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

08 Juni 2015 | Nederland, Nederland

Vanwege stakingen van het bagageafhandelingspersoneel van Ryanair in Madrid is het niet mogelijk om ingecheckte bagage mee te nemen. De enige opties voor nu zijn dus 1) alleen handbagage meenemen of 2) mijn vlucht omboeken.
Omdat ik een maand wegblijf en veel spullen voor het werk en verblijf mee moet nemen zoals een slaapzak, kussen, laarzen en een pak medische handschoenen, is de eerste optie voor mij absoluut niet te doen. Ik heb er daarom voor gekozen om zowel mijn heen- als terugvlucht twee dagen op te schuiven.
Ryanair wil het salaris van de bagageafhandelaars korten met 20 tot 30 procent, dus het is niet gek dat ze dat niet pikken. Helaas weigert Ryanair voorlopig nog om met de vakbonden te praten, het is daarom nog maar de vraag of de stakingen zaterdag ook echt voorbij zullen zijn.
Ik houd jullie op de hoogte.