De vliegtickets zijn geboekt! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu De vliegtickets zijn geboekt! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu

De vliegtickets zijn geboekt!

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

26 Mei 2015 | Nederland, Nederland

Naar het buitenland gaan om vrijwilligerswerk te doen. Het is iets dat ik al jarenlang wil, maar altijd voor me uit heb geschoven. Nu is er niets meer dat me tegenhoudt. Ik heb eind december mijn studie tijdelijk stop moeten zetten vanwege een burn-out en depressie. Inmiddels gaat het, met behulp van een psycholoog en medicatie, al wat beter, maar nog niet goed genoeg om mijn studie weer op te pakken. Toen bedacht ik me, wat is nu een betere manier om weer tot mezelf en in het ritme te komen dan iets te doen wat me inspireert en ik al jarenlang wil. Iets doen, in plaats van altijd maar denken.

Nu is het zo dat ik altijd al een enorme dierenvriend ben geweest, dus het was niet moeilijk om te bedenken wat ik precies wilde gaan doen. Mijn zoektocht bracht me uiteindelijk bij opvangcentrum Scooby (Sociedad Protectore de Animales y Medioambiente) in Medina del Campo, Spanje. Hier worden ca. 800 diverse dieren opgevangen, waaronder honden, katten, varkens, ezels, stieren, kippen, ganzen, geiten en schapen. Ze kunnen alle hulp gebruiken, of het nu om vrijwilligerswerk, donaties of het adopteren van een hond of kat gaat. Het is heel spannend en de eerste keer dat ik alleen naar het buitenland ga.

Natuurlijk zal het niet alleen rozengeur en maneschijn zijn. Diervriendelijk of dierenrechten zijn geen termen die men snel aan Spanje zal koppelen. Naast het stierenvechten, zijn er ook de horrorverhalen over de Galgos en de massale afdanking van deze honden aan het einde van het jachtseizoen. Ook worden er op de markt in Medina del Campo levende kippen en konijnen voor consumptie verkocht. Dit laatste is natuurlijk niet erger dan het kopen van een stuk vlees in de supermarkt, maar voor mij, iemand die uit ethische overweging geen dierlijke producten consumeert, zal het wel heel naar zijn om te zien.

Al met al heb ik er toch erg veel zin in, ik denk dat het een hele waardevolle reis zal zijn waar ik veel van zal groeien. De vliegtickets zijn inmiddels geboekt, ik vertrek 11 juni en kom 9 juli weer terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 18091

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Vrijwilligerswerk bij dierenopvang El Hogar

14 Juni 2015 - 11 Juli 2015

Vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum

Landen bezocht: