Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Medina del Campo, Spanje van Lotte - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

04 Juli 2015 | Spanje, Medina del Campo

Nog één week, ik kan amper geloven dat het al bijna voorbij is. Wat heb ik veel geleerd deze reis. Vertrouwen in mezelf. Ik ben in mijn eentje naar Spanje gereisd en heb daar straks een maand lang geleefd en gewerkt. Wat meer vertrouwen in mijn lichaam. Ik heb dan wel krakkemikkige gewrichten, maar het is me straks toch wel mooi gelukt om een maand lang fysiek werk te verrichten met weinig vrije dagen. De les dat genoeg toch echt genoeg is en je het werk dan ook echt wel even los mag laten. Met dieren is het misschien wat duidelijker te zien dan met ander werk, maar perfect bestaat gewoon niet. Je bent een uur lang bezig om alles schoon te maken, maar een half uur later ligt er toch weer poep en plas. Dat betekent echt niet dat je de hokken ieder uur opnieuw moet poetsen. Loslaten is het sleutelwoord. Tot slot, laat nooit je hobby's varen om meer werk te kunnen verrichten. Ik kon me de laatste keer dat ik heb geschreven niet eens meer herinneren. School was altijd belangrijker. Ik kan nu echter zeggen dat het echt een herontdekte hobby is en ik deze niet weer wil verliezen.
Ik moet zeggen dat ik er langzaam aan wel aan toe begin te komen om weer naar huis te gaan. Het fysieke werk begint me op te breken en ik begin de luxe toch ook wel te missen. Wat heb ik zin in friet, falafel en ook al onze ovengerechten lust ik wel weer een keer!

Ik had overigens nog helemaal niet verteld dat de 'grote puppy's' verhuisd zijn. Zij zitten niet meer in de tuin, maar bij een andere groep puppy's. Er is nu dus een grote puppy groep. Waar de puppy's eerst zaten, zit nu een galgo mama met haar nog hele jonge pups. Deze zijn zelfs nog jonger dan de 'kleine puppy's'! Mama galgo is echt een schatje, het is absoluut geen probleem om haar verblijf schoon te maken. Het is zelfs geen probleem als ik haar pups moet verplaatsen. Zelf ruimt ze de ontlasting van haar pups heel goed op, dus ik hoef alleen voor haar op te ruimen. Dit is dus heel wat minder werk dan de 'grote puppy's' waren.

  • 04 Juli 2015 - 22:35

    Lobo:

    Ik ben trots op je, moppie. Echt goed om te lezen wat de reis tot nu toe voor je heeft betekent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 18052

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Vrijwilligerswerk bij dierenopvang El Hogar

14 Juni 2015 - 11 Juli 2015

Vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum

Landen bezocht: