Het is bijna zover - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu Het is bijna zover - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lotte - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 Juni 2015 | Nederland, Nederland

Met enorm veel kriebels in mijn buik en ook heel veel zin vertrek ik morgenvroeg dan toch echt. Voor de reis is inmiddels alles geregeld. De benodigdheden voor het werk en verblijf zijn gekocht, de vaccinaties gezet, de European Health Insurance Card is binnen, de reisverzekering afgesloten, alle medicatie van antihistamine tot migrafin bijbesteld en ook heel belangrijk: de koffers zijn gepakt!
Het enige dat ik nu nog moet doen is afscheid nemen van iedereen. Van mijn vriend, familie en vrienden, maar ook van de dieren in mijn leven. Thuis onze vier geredde ratjes en bij mijn ouders de hond en twee katten. Ik ga jullie missen!

Tot slot wil ik nog wat meer vertellen over de reden van deze reis of beter gezegd: de bestemming. De reden dat ik er heel veel zin in heb, is namelijk niet omdat ik 'op vakantie' ga, maar omdat ik zo eindelijk wat van de dieren kan ontmoeten waarvoor ik het allemaal doe en ook actief iets kan doen om deze dieren te helpen.
Sinds ik veganist ben, nu ruim 8 maanden, heb ik namelijk erg veel moeite met hoe de wereld in elkaar zit. Ik ben me hyperbewust van leed, ik zie het overal en kan niet bevatten dat anderen dit niet zien. Ik vind het soms dan ook moeilijk om met een positieve blik naar de wereld te kijken.
Gelukkig heb ik veel lieve mensen om me heen die me begrijpen en mijn levensvisie niet veroordelen. Ook doe ik hier al zoveel mogelijk door aan acties mee te doen en door ieder dier waarvan ik zie dat het in de problemen zit te helpen. Het blijft echter belangrijk te onthouden dat iedereen een verschil kan maken. Al red je maar één dier, voor dat dier is dat het leven en dus alles. Deze reis betekent voor mij dan ook een kans om echt een verschil te maken. Misschien niet voor de wereld, maar in ieder geval wel voor de wereld van deze dieren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 26 Mei 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 18029

Voorgaande reizen:

20 Februari 2018 - 20 Maart 2018

Vrijwilligerswerk bij dierenopvang El Hogar

14 Juni 2015 - 11 Juli 2015

Vrijwilligerswerk bij een dierenopvangcentrum

Landen bezocht: